Elektryczny fatbike, nowy napęd centralny i… ciekawostka 0
Elektryczny fatbike, nowy napęd centralny i… ciekawostka

Coraz częściej na ulicach miast możemy zauważyć rowery, które wyróżniają się swoimi masywnymi oponami. To tak zwane fatbike’i, czyli rowery, w których rolę amortyzatora przejmują właśnie te grube opony. Pytanie brzmi – czy rower ten można uczynić jeszcze lepszym i przekonwertować go na e-bike’a? Zdecydowanie tak!

 

 

Fatbike i jego szerokie opony stawiają większy opór podczas toczenia, dlatego podczas jazdy można się bardziej zmęczyć. Aby tego uniknąć, warto zastosować silnik elektryczny.

W fatbike’ach spotykamy się z dużo szerszym rozstawem tylnego widelca, z tego powodu nie pasuje do niego klasyczny silnik z zestawu Rapid S1100 czy S2100, gdyż jego oś jest zwyczajnie za krótka. Posiadamy jednak w ofercie zestaw dedykowany do fatbike’a – Rapid S2100F, który różni się wyłącznie silnikiem dopasowanym do tego rodzaju roweru.

Z takim elektrycznym fatbike’iem niestraszne będą wam piasek, śnieg czy innego rodzaju grząski grunt.

 

Nowy napęd centralny – Rapid MID250

Nowością w ofercie jest z kolei napęd, który montować można centralnie – Rapid MID250. Dzięki niemu nie musimy rezygnować z istniejących już w rowerze przerzutek, które pozostają do dyspozycji silnika. Dzięki temu możemy pokonać znacznie wyższe wzniesienia przy o wiele mniejszym wysiłku.

 

 

Moc znamionowa napędu Rapid MID250 to „legalne” 250W, choć spokojnie może on osiągnąć nawet 750W. Niewielka i lekka (ok. 3,5 kg) konstrukcja mieści w sobie zarówno silnik jak i kontroler, co sprawia, że na ramie roweru wystarczy zamontować wyłącznie baterie.

Dodatkową ciekawostką w napędzie centralnym Rapid MID250 jest czujnik momentu obrotowego, który w przeciwieństwie od czujnika PAS mierzy siłę nacisku na pedały. Oznacza to, że silnik przyspiesza tylko wtedy, kiedy my chcemy – naciskając mocniej pedały. Komfort jazdy w takim przypadku jest zdecydowanie lepszy.

Nowy napęd centralny montowany jest w przypadku, kiedy mamy problem z instalacją silnika na tylnej osi – np. kiedy nie mamy tam haków lub kiedy nie chcemy rezygnować z przerzutek w tylnej piaście.

 

Na koniec – ciekawostka!

Czy zastanawialiście się kiedyś, do czego służy ta nieużywana wtyczka hermetyczna w zestawach do konwersji? Jest to wyjście na… oświetlenie. Można podłączyć do niego dedykowaną lampkę LED-ową, która zasilana będzie bezpośrednio z baterii. Dodatkowo włączając lampkę, włączamy jednocześnie podświetlenie wyświetlacza.

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl