Rower elektryczny B'twin Elops 300 - 48V - 1000W

1
Rower elektryczny B'twin Elops 300 - 48V - 1000W

Rower B'twin Elops 300 to popularna i dobrze oceniana przez użytkowników damka przystosowana do jazdy miejskiej. Posiada stabilną stalową ramę, koła o rozmiarze 28'', szerokie siodło, opony o dużym przekroju z dodatkową ochroną przed przebiciem i hamulce szczękowe typu V-brake.

Akcesoriami, w które standardowo rower jest wyposażony są m. in.: bagażnik, przednie oświetlenie zasilane z dynama, błotnik, nóżkę i osłonę łańcucha.

 

Jest to jeden z nielicznych rowerów, przy konwersji którego przydadzą się umiejętności techniczne lub skorzystanie z usługi konwersji przez nasz lub inny serwis montujący zestawy Rapid.

Naszej klientce zależało na silniku bezgłośnym, bezprzekładniowym na tylne koło. Rower miał na jednym ładowaniu pokonać 50 km i dobrze radzić sobie ze wzniesieniami.

Wybraliśmy zestaw do konwersji 1000W model: Rapid S1100 i baterię bidonową o pojemności 14,5Ah - BG701.

Ze względu na nietypowy kształt ramy konwersja tego roweru była pewnym wyzwaniem.

 

Rower-elektryczny-1000W-Btwin-elops-300-1

Rower-elektryczny-1000W-Btwin-elops-300-2 

Pierwszym wyzwaniem było zamontowanie baterii na ramie. Efektownie wyglądające zakrzywienia elementów ramy uniemożliwiły standardowy montaż baterii. Nie chcieliśmy dociążać tyłu roweru, więc zrezygnowaliśmy z opcji montażu akumularora na bagażniku.

Jedynym miejscem montażu była rura podsiodłowa, ale w takim przypadku nie było by możliwości całkowitego obniżenia siodełka, a takie rozwiązanie nie wchodziło w grę.

Rozwiązaniem, jakie zaproponowaliśmy był montaż szyny baterii na dodatkowym aluminiowym profilu przymocowanym do ramy.

Dzięki tej metodzie uzyskaliśmy miejsce na ukrycie przewodów. Dodatkową zaletą była większa powierzchnia styku co pozwala jeszcze lepiej odprowadzać ciepło ze sterownika umieszczonego w szynie baterii.

Montaż baterii na rowerze Elops 300

 

Czujnik PAS B'twin elops 300

Kolejne wyzwanie to brak przestrzeni na montaż czujnika PAS (w tym przypadku: na kwadrat). Czujnik zamocowaliśmy więc w osłonie łańcucha.

Konieczne było wykonanie niewielkiego otworu w mocowaniu osłony.

 

 

 

 

 

Trzecim wyzwaniem był montaż koła z silnikiem w nietypowych hakach (haki nie są proste - mają uskok). Montaż koła zajął chwilę dłużej, niż podczas standardowej konwersji.

 


 

Parametry przekonwertowanego roweru:

  • Prędkość max: ~55 km/h
  • Napięcie baterii: 48V
  • Realny zasięg: (czekamy na feedback)

 

Podzespoły użyte do konwersji: 

  • zestaw Rapid S1100
    • czujnik PAS: kwadrat
    • hamulce: czujnik hamowania
  • bateria: bidonowa 48V - 14,5 Ah (~700 Wh)
    • montaż baterii na profilu aluminiowym

 

Waga roweru przed konwersją: 17 kg
Waga roweru po konwersji (z baterią): 28,5 kg

 

Ocena montażu:

Łatwość montażu: średni (przydadzą się umiejętności techniczne lub wykonanie konwersji w serwisie).

Możliwe utrudnienia podczas montażu:

  • Brak miejsca na baterię bidonową. Konieczność wykonania własnego mocowania np. profil aluminiowy pod szynę baterii.
  • Brak miejsca na montaż czujnika PAS. Czujnik został zamontowany w osłonie.
  • Nietypowe haki - niestandardowy montaż koła z silnikiem.

 

Nasze uwagi:

  • W tym rowerze dużo prostsze było by zamocowanie silnika centralnego o nieco mniejszej mocy i zamieszczenie baterii na bagażniku.
  • Montaż silnika przekładniowego np. Rapid M1100SL pozwoliłby odciążyć konstrukcję o ponad 2 kg, a mniejsza oś dała by się łatwiej zamontować w hakach.
  • Sugerujemy wymianę standardowych hamulców z tego modelu roweru na mocniejsze.

 


 

Konwersja roweru była ciekawym doświadczeniem. Jeżeli zdecydujemy się na inny silnik np. Rapid MID250 i inny sposób mocowania baterii konwersja będzie na pewno prostsza, ale uzyskany efekt końcowy (naszym zdaniem) był warty nietypowych działań. Poza tym 1000W rower elektryczny na miejskiej ramie zawsze budzi respekt ;)

 

Cena w/w zestawu z baterią i ładowarką 2A (bez montażu): 3580 zł

Komentarze do wpisu (1)

4 sierpnia 2019

Dosc spora inwestycja w zestaw do konwersji, przy zachowaniu oswietlenia na dynamo cierne, jest co najmniej malo estetycznym rozwiazaniem. Wypadaloby pomyslec o wiekszym bezpieczenstwie jazdy i zadbac o oswietlenie dzialajace przez caly czas jazdy. Przy predkosci maksymalnej 55km/h dla roweru elektrycznego - w krajach europejskich prawo wymaga wlaczonego oswietlenia podczas jazdy. Na zdjeciach w ogole nie widac tylnej lampy. Przy mocy 1kW i predkosci ponad 25km/h zgodnie z rozporzadzeniem EN 15194, konieczne jest takze wyposazenie roweru w odblaski: czerwony z tylu, oraz boczne (jako jedyne sa widoczne na zdjeciach). I tutaj ad. brakujacych/starych swiatel: albo lampy podlaczone pod baterie (maja Panstwo w sprzedazy, dosc dobrze sie prezentuja) albo dynamo w piascie przedniego kola (tak tak, wymiana przedniej piasty. Ale mowimy o bezpieczenstwie jazdy, prawda?). Tyle o oswietleniu. Rower przy tej mocy silnika i predkosci maksymalnej powinien takze miec lusterko wsteczne oraz sygnal dzwiekowy. Jako dodatek: rowerzysta musi miec na glowie odpowiedni kask. Bo w swietle polskiego prawa rower ten jest traktowany jako motorower, juz z uwagi na moc silnika. Zamiast wymiany hamulcow - porzadnie dzialajace oswietlenie. Pomijam juz fakt homologacji ;) Z pozdrowieniem w oczekiwaniu na moja baterie, ktora trafila do Waszego serwisu juz piec tygodni temu.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium