Jak zamontować baterię do e-bike’a 0
Jak zamontować baterię do e-bike’a

W jednym z wcześniejszych materiałów pokazaliśmy wam, jak zamontować baterię umieszczoną w torbie. Jest to bardzo proste rozwiązanie, które jednak zdecydowanie usprawniliśmy! Poznajcie naszą nową baterię i przekonajcie się, jak łatwo ją zainstalować na niemal każdym rowerze.

 

 

Nowe zestawy do konwersji

Nowością w ofercie są dwa zestawy do budowy e-bike’ów – Rapid S1100 oraz Rapid S2100, które zastępują wysłużone konstrukcje S1000 i S2000. Nie zmienia się ich moc, a jedynie sposób montażu. Zostały one bowiem dostosowane w całości pod baterie umieszczone w obudowie – nie ma zatem potrzeby korzystania z torby, w której dotychczas umieszczany był akumulator oraz sterownik.

Ciekawą konstrukcją jest zestaw S1100, w którym to kontroler przestał być osobnym urządzeniem, a znajduje się on w podstawie pojemnika na baterię. Wychodzą z niego przewody, które następnie podłącza się do silnika, czujnika PAS lub czujnika hamulców. Co ciekawe, sama podstawa z kontrolerem nie jest baterią, zatem w razie konieczności można wymieniać akumulator na dowolny wybrany przez nas.

W przypadku zestawu S2100 sterownik musimy zamontować osobno, jednak również oferowany jest on w zgrabnej obudowie, która nie zajmuje wiele miejsca.

Zestawy zostały również wyposażone w nowe silniki, zastępujące poprzednią konstrukcję MXUS. Posiadają one bardziej wytrzymałe osie oraz czujniki, a dodatkowo przewód wychodzący z silnika został wyposażony w metalową osłonę w miejscu, gdzie często ulega on uszkodzeniu. Ponadto każdy z silników Rapid posiada 3 letnią gwarancję, realizowaną na terenie Unii Europejskiej.

Do zestawu Rapid S1100 możemy również dobrać dwa rodzaje silników – lekki (waga ok. 3 kg), przekładniowy SuperLight oraz bezgłośny, bez przekładniowy silnik o wadze cięższej.

 

Jak zamontować baterię bidonową?

Warto zwrócić uwagę na mocowanie nowego rodzaju baterii. Wciąż możecie w tym celu skorzystać z szablonów, o których opowiadaliśmy w jednym z poprzednich wpisów. Pamiętajcie jednak, że nową baterię instaluje się na istniejących otworach do montażu bidonu.

Zwykle są one jednak umieszczone w takim miejscu, które wymusza montaż baterii do góry nogami. Nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie, gdyż w takim przypadku bateria opiera się o bolec zamka zabezpieczającego i nie wygląda to najlepiej.

Rozwiązaniem tego problemu jest albo montaż nitonakrętek w ramie (co wymaga pewnych umiejętności) i założenie baterii od dołu ramy lub zastosowanie specjalnego, bezinwazyjnego adaptera. Ten ostatni sposób jest wyjątkowo prosty i zarazem skuteczny.

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl